COCA COLA İÇECEK Organizasyon Şeması

Hakkında

COCA COLA İÇECEK (CCI) HAKKINDA


Coca-Cola sisteminde satış hacmine göre altıncı sırada yer alan CCI, The Coca-Cola Company (TCCC) markalarından oluşan gazlı ve gazsız içeceklerin üretim, satış ve dağıtımını gerçekleştirmektedir. CCI Türkiye, Pakistan, Kazakistan, Azerbaycan, Kırgızistan, Türkmenistan, Ürdün, Irak, Suriye ve Tacikistan’da 10 bini aşan çalışanı ile faaliyet göstermektedir.
CCI 25 fabrikası ile 400 milyonluk tüketici kitlesine gazlı içeceklerin yanı sıra meyve suyu, su, enerji ve sporcu içecekleri, buzlu çay ve çaydan oluşan gazsız içecekler kategorisinde de zengin bir ürün portföyü sunmaktadır.
CCI’ın hisseleri Borsa İstanbul’da (BIST) “CCOLA.IS”, Amerikan depo sertifikaları (ADR) ABD’de tezgahüstü piyasalarda “COLAY”, Eurobond’u İrlanda Borsası’nda “CCOLAT” sembolleriyle ile işlem görmektedir.


COCA COLA İÇECEK ORGANİZASYON ŞEMASI

Coca cola şirketi hemen hemen dünyanın her yerinde topluma sunduğu yüzlerce marka ile topluma sunduğu hizmetle büyük bir şirket politikasına sahip. profesyonelleşme , şekillenme ve merkezileşme derecesi çok fazladır. Bu organizasyon şemasının da gösterdiği gibi mekanik bir yapıya sahiptir. Bu tür işletmelerin olduğu bir pazarda mekanik bir yapıyı kullanmazsanız dünya çapında bir marka haline gelemezsiniz. Bu yüzden mekanik bir yapı kurmanız gereklidir hatta zorunludur. Faaliyetlerini profesyonel bir biçimde gerçekleştiren ve girdiği her pazarda merkezileşen bir yapıya sahiptir. Hiyerarşik bir yapısı vardır. Geleneksel bir örgütsel yapıya sahiptir. Yukarıda ki şekilde gördüğünüz gibi farklı iş bölümleri bulunmaktadır. Bir çok farklı bölümlerle işi yürütebilen yapıya sahip. Aynı zamanda şebeke örgüt yapısına sahiptir. Süreçler için geniş tedarikçi ağı ile çalışmasını esas alan örgütsel bir yapıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zaman Yönetimi | Dr. Kerem Köseoğlu